menu

Sunday 18 March 2012

စက္႐ုုပ္တစ္႐ုပ္နဲ႔ခ်စ္ခင္ျခင္း(ဂ်ဴး)


  

                                                                   
                ေလာေလာဆယ္ ကၽြန္မမွာ ခ်စ္သူတစ္ေယာက္ရွိသည္။သူက ဆရာ၀န္ လူတန္း စားကို အရမ္းမုန္းတီးသည္။ ကၽြန္မက မိမိေကာင္းက်ိဳးအတြက္ ႏိုင္ငံရပ္ျခားသို႔ အလုပ္သြားလုပ္ကိုင္မည့္လူတန္းစားကို အရမ္းမုန္းတီး သည္။ သို႕ေသာ္  … ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ ထူးဆန္းစြာပင္ ခ်စ္သူေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကပါသည္ ။

                ဆန္႔က်င္ဘတ္ စိတ္ဓါတ္ရွိသူအခ်င္းခ်င္း ေပါင္းစပ္၍ ရ,မရ ကၽြန္မစဥ္းစားေနဆဲမွာပင္ ကၽြန္မ တို႔ ႏွစ္ေယာက္ ေပါင္းစပ္ျခင္းျဖင့္ ျပင္းထန္ေသာအခ်စ္တစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ျပီး ေနျပီ။ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ ခ်စ္သူေတြ ျဖစ္လာၾကသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ကိုယ္စီ ေနာင္တေတြႏွင့္ ေနာက္ဆုတ္ထြက္ေျပးဖို႔ ေန႔စဥ္ ေန႔တိုင္း စဥ္းစား မိၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ဆုတ္ဖ်က္သိမ္းဖို႔ၾကိဳးစားရင္းႏွင့္ပင္ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ဦးအၾကားတြင္ ၾကိဳးစေတြ တစ္ ရစ္ျပီး တစ္ရစ္ တိုး၍ ခ်ည္ေႏွာင္ျပီးသား ျဖစ္ေနျပီ။ကၽြန္မလိုခ်င္ေသာ ခ်စ္သူ၊ သို႔မဟုတ္ အိမ္ေထာင္ဖက္ အမ်ိဳးအစား ထဲတြင္ သူ မပါ၀င္ခဲ့သလို သူ တစ္ခါတစ္ရံစိတ္ကူးတတ္ေသာ ခ်စ္သူအမ်ိဳးအစားထဲတြင္ ကၽြန္မ လိုမိန္းမမ်ိဳး မပါ၀င္ဘူး ဟု သူ အတိအလင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာေလသည္။
ဤစကားမ်ိဳး အျပန္အလွန္ေျပာမိတိုင္း တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ရန္လိုစြာေခတၱစိုက္ၾကည့္မိၾကျမဲ။ သို႔ေသာ္ ခဏအတြင္း စိတ္ကိုေလွ်ာ့ကာ အျဖစ္အပ်က္ကို ရယ္ေမာဖို႔ၾကိဳးစားၾကျမဲျဖစ္သည္။

                 တစ္ေယာက္၏အက်င့္စရိုက္ကို တစ္ေယာက္က မႏွစ္ျမိဳ႕ႏိုင္ပါဘဲႏွင့္ ဘာျဖစ္လို႔မ်ား ကၽြန္မတို႔ ခ်စ္သူေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကပါလိမ့္။ဤကဲ့သို႔ ကၽြန္မစဥ္းစားၾကည့္တိုင္း ဘယ္ေတာ့မွ် အေျဖ မရႏိုင္သည့္ပုစာၦတစ္ပုဒ္ ကို တြက္ေနရသလိုခံစားရေလသည္။                                                            

                 ကၽြန္မက လြတ္လပ္ပြင့္လင္းမွဳကိုသေဘာက်သူ၊သူက ထိန္းခ်ဳပ္လွ်ိဳ႕၀ွက္မွဳကိုသေဘာ က်သူ ၊ ကၽြန္မ၏မိသားစုေမြးခ်င္း ၊တစ္ဦးစီ၏စိတ္ေနသေဘာထား အလုပ္အကိုင္က အစ သူ႔ကိုတစ္လံုးမက်န္ ပြင့္လင္းစြာ ကၽြန္မေျပာခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါလ်က္ သူ႔မွာေမြးခ်င္းဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိမွန္းပင္ ကၽြန္မ မသိခဲ့ပါ။ သူကလည္း စကားစပ္ျပီး မေျပာျပခဲ့ပါ။ ကၽြန္မကလည္း စပ္စုစြာေမးၾကည့္ဖို႔စိတ္မကူးခဲ့ပါ။ ကၽြန္မႏွင့္သူခင္မင္သိကၽြမ္းသည့္ရက္မွစ၍ ခ်စ္သူျဖစ္သြားၾကသည့္အခ်ိန္အထိ သံုးႏွစ္ေက်ာ္ကာလ ၾကာျမင့္ခဲ့ျပီျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္အထိ သူ႔ဖခင္ ဘာေၾကာင့္ ေသဆံုးသြားသည္ဆိုတာ ကၽြန္မ မသိခဲ့ပါ။ သူကလည္း ေျပာမျပခဲ့ပါ။

                    ကၽြန္မကကိုယ့္အတြက္ႏွင့္ သူတစ္ပါးစိတ္ဆင္းရဲဆံုး႐ႈံးရမည္ကို အလြန္စိုးရိမ္တတ္ျပီး တစ္ ဖက္သားကို အျမဲငဲ့ညႇာေလ့ရွိသူ ျဖစ္သည္။သူကေတာ့ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာရင္ ျပီးေရာ ဆိုသည့္ လူစားမ်ိဳးျဖစ္သည္။ သူ႔ကို အတၱၾကီးသည္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္သည္ဟု ကၽြန္မျပင္းထန္စြာစြပ္စြဲတိုင္း သူက ပန္းႏွင့္ေပါက္ခံရသလိုပင္ျပံဳးျပံဳးကေလး ၀န္ခံျမဲ ျဖစ္သည္။

                     တစ္ခါတုန္းကေတာ့ ကၽြန္မႏွင့္သူ ေအာင္ျမင္မွဳ ႏွင့္ပတ္သတ္၍ အခ်ီအခ် စကားမ်ား ၾကဖူးသည္။ေလာကမွာ ေအာင္ျမင္ၾကီးပြားမႈကိုေတာ့ လူသားတိုင္း လိုခ်င္တပ္မက္ၾကတာ သဘာ၀ပဲ မဟုတ္ လား ။ သို႔ေသာ္ စာနာမႈ ဆိုတာလည္း လူသားေတြမွာရွိသင့္သည္ဟု ကၽြန္မထင္သည္။

                      '' ကိုယ့္ဘ၀ခရီးလမ္းမွာ ေအာင္ျမင္မႈတစ္ခုကို ရဖို႔တစ္ေယာက္ေယာက္ကိုျဖတ္ေက်ာ္ နင္းျပီးမွ ရမယ္ဆိုရင္ကိုယ္ကေတာ့ အဲဒီ့ေနရာမွာပဲရပ္ေနလိုက္မယ္ေရွ႕ဆက္မသြားေသးဘူး " ဟု သူ႔ကို ေျပာေသာအခါ သူကျပံဳးရယ္ေလသည္။ သူ႔အျပံဳးကိုကၽြန္မသိသည္။ေခါင္းမာသူ တစ္ေယာက္၏အျပံဳးမ်ိဳးေလ။

                      " မင္းကေတာ့ အဲ့ဒီလိုမဟုတ္ဘူးဆိုတာ ကိုယ္သိတယ္ " ဟု ကၽြန္မခပ္တည္တည္စြပ္စြဲေတာ့ သူက ျပံဳး၍ ေထာက္ခံသည္။ " သိပ္ ေသခ်ာတာေပါ့ " တဲ့ ။ ထို႔ေနာက္ သူ႔အတၱကို သူကိုယ္တိုင္ ေဖာ္ထုတ္ ၀န္ခံခဲ့၏။
                       " ကိုယ္ကေတာ့ ကိုယ့္ေရွ႕မွာ ဘာၾကီးပဲ ရွိေနပါေစ၊ ကိုယ္သြားခ်င္တဲ့လမ္းကို ေရာက္ေအာင္ သြားရမွာပဲ ၊ ကိုယ့္ေရွ႕မွာေရာက္လာတဲ့ ဘယ္လိုလူမ်ိဳးကိုမွ မညွာတာႏိုင္ဘူး၊အေရးၾကီးတာ ပန္းတိုင္ေရာက္ဖို႔ပဲ " တဲ့ ။

                         တစ္ခါတစ္ခါက်ေတာ့ သူ႔မွာ ႏွလံုးသားမွ ရွိရဲ႕လားဟု ကၽြန္မ မၾကာခဏ သံယယ ၀င္ခဲ့ရ ေလာက္ေအာင္ သူက ျပတ္သားတိက် သည္ " မင္းမွာ ႏွလံုးသားမရွိဘူး " ဟု ကၽြန္မ ညဥ္းညဴတိုင္း                                                             " ကိုယ့္မွာ ႏွလံုးသားမရွိရင္ မ, ကို ဘယ္လိုလုပ္ျပီး ခ်စ္မလဲ မ, ရဲ႕ " ဟု ခပ္ျပံဳးျပံဳး ေျပာေလ့ရွိပါသည္။

                                         ********************************************************

                        ' ကြိ ' စာအုပ္ကို ဖတ္အျပီးတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ မွာ ကိြလိုလူမ်ိဳးေတာ့ရွိမွာမဟုတ္ပါဘူးဟု ကၽြန္မေတြးခဲ့ဘူးသည္။ သူႏွင့္ခင္မင္သိကၽြန္းေသာ အခါ သူသည္ကြိႏွင့္ ထပ္တူမဟုတ္ေပမယ့္ ကြိ ေလာက္ နီးပါး လူမႈေရးညံ့ဖ်င္းသူဟု တစ္စတစ္စ သိျမင္လာခဲ့သည္။

                       သူ၏ အလုပ္ခ်ိန္တိက်မႈ ၊ အခ်ိန္စာရင္းကို ေလးစားမႈ  ၊ ေလာက၀တၱရားကို  လ်စ္လ်ဴ႐ႈရေလာက္ေအာင္ ကိုယ္က်ိဳးရွာ အတၱၾကီးမားမႈ တို႔ကို ႐ႈတ္ခ်ရင္းသူ႔ကိုတစ္စတစ္စ သံေယာဇဥ္တြယ္၍ ခ်စ္ခင္လာခဲ့သည္။ သူ႔မာနႏွင့္ အတၱကို မႏွစ္ျမိဳ႕စြာပင္ ကၽြန္မသူ႔ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးခဲ့ပါသည္။ အလြန္စကားနည္း သူလည္းျဖစ္ေသာ၊အရွက္ၾကီးသူလည္းျဖစ္ေသာ၊ ထိန္းခ်ဳပ္ လွ်ိဳ႕၀ွက္တတ္သူလည္းျဖစ္ေသာ သူ႔ထံမွ ကၽြန္မ ဘာကိုမွ် ေမွ်ာ္လင့္မထားခဲ့သည္မွာ အမွန္ျဖစ္သည္။သူ ကၽြန္မကိုခ်စ္ျမတ္ႏိုးေကာင္း ခ်စ္ျမတ္ႏိုး လိမ့္မည္ဟု တစ္ခါတစ္ခါ ထင္ခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ႏိုင္ငံရပ္ျခားသို႔အလုပ္သြားလုပ္ရန္ စိတ္ေရာကုိယ္ပါ ၾကိဳးစားေနသူ တစ္ေယာက္အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ အေသြးအသားထဲမွာကိုက ျမန္မာစိတ္လံုး၀မရွိသူတစ္ေယာက္ အျဖစ္လည္းေကာင္းသိထားျပီးေသာ ကၽြန္မအေနႏွင့္ သူ႔ထံမွ ဖြင့္ဟ၀န္ခံမည့္ အခ်စ္ဆိုတာကို လံုး၀ ေမွ်ာ္လင့္မထားခဲ့ပါ။

                            ေနာက္ျပီး သူႏွင့္ကၽြန္မက တစ္ျမိဳ႔တည္းေနၾကသူမ်ားလည္းမဟုတ္ (ကၽြန္မႏွင့္သူ ၃၆၅ မိုင္ေ၀းပါသည္။) တစ္ခါတစ္ခါမွ ေတြ႔ၾကသူမ်ားျဖစ္၍ သူကလည္း သူ႔အလုပ္တာ၀န္ႏွင့္ သင္တန္းမ်ား အၾကားတြင္ ကၽြန္မကိုေမ့ေနႏိုင္ရမည္။ ကၽြန္မကလည္း ကၽြန္မလူနာမ်ားႏွင့္မိသားစုအတြယ္အတာ မ်ားအၾကားတြင္ သူ႔ကိုေမ့ေနႏိုင္ရမည္။ဤကဲ့သို႔ပင္ ကၽြန္မယံုၾကည္ထားခဲ့၏။

                            သို႔ေသာ္ သူကၽြန္မကိုအလြန္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသည့္အေၾကာင္း ကၽြန္မထံစာေရးလာခဲ့ပါသည္။
ထို႕ေန႔က ကၽြန္မအလြန္ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ေနခဲ့သည္။ေယာက်္ားငါးေယာက္အေပၚစိတ္ကစားခဲ့ဖူသူ၊ ရည္းစားေလးေယာက္ရွိခဲ့ဖူးသူ မိန္းမ တစ္ေယာက္အေနႏွင့္ ပထမဆံုးအၾကိမ္အျဖစ္ေပ်ာ္ရႊင္ရင္ခုန္ရသည့္ရည္းစားစာမွာ သူ႔စာသာျဖစ္ေလသည္။ဒါေတာင္မွ ထိုရည္းစားစာသည္ ျမန္မာဘာသာျဖင့္မဟုတ္ပါ ။ ကၽြန္မညံ့ဖ်င္းေသာ အဂၤလိပ္ ဘာသာျဖင့္ ေရးထားျခင္းျဖစ္သည္။ သူကေတာင္းပန္ထားပါသည္။                                                    

                              " အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ ေရးလိုက္တာကို စိတ္မရွိပါနဲ႔ ၊ ျမန္မာလိုေရးရမွာ ရွက္ေနလို႔ " တဲ့ေလ။ လဲေသလိုက္ပါလားဟု ကၽြန္မ က်ိတ္ဆဲေရးလိုက္မိေသး၏ ။ ဘယ္မိန္းမ မဆို ျမန္မာမိန္းမမွန္ရင္ ကိုယ့္ခ်စ္သူကျမန္မာလို ခ်စ္ခြင့္ေတာင္းသည့္ စာကိုသာ ႏွစ္သက္စြာဖတ္ ခ်င္ၾကပါလိမ့္မည္။ ကၽြန္မကလည္း စိတ္ဓါတ္အားျဖင့္ အလြန္ျမန္မာဆန္သူတစ္ေယာက္ ပီပီ ခ်စ္သူ၏ ျမန္မာလက္ေရးျဖင့္ အခ်စ္အေၾကာင္းေျပာျပသည့္ စာကိုသာဖတ္လိုပါသည္။အံမာ … သူက ကၽြန္မ အဂၤလိပ္ စာသိပ္ မကၽြမ္းက်င္မွန္းသိ၍ အတတ္ႏိုင္ဆံုး လြယ္ကူရွင္းလင္းစြာ ေရးလိုက္ပါသတဲ့ ။ ေမာင္မင္းၾကီးသားကို ေက်းဇူးတင္ရပါသည္ ။ သို႔ေသာ္ စာထဲမွာပင္ကၽြန္မဘာသာျပန္၍ မတတ္ေသာစာေၾကာင္း သံုးေၾကာင္း ပါ၀င္ေနေသး၏။

                             သူႏွင့္ ကၽြန္မစာသံုးေစာင္ အျပန္အလွန္ေရးသည္အထိ သူ အရွက္ၾကီးဆဲ၊ အဂၤလိပ္ ဘာသာျဖင့္ ေရးဆဲ။(အဂၤလိပ္ဘာသာကို အပိုဘာသာအျဖစ္ ကၽြန္မတို႔ မသင္ရဘူးဆိုလွ်င္ ကၽြန္မႏွင့္သူ ရည္းစားျဖစ္ဖို႔ ေ၀းပါေသး သည္။) ကၽြန္မ သည္းမခံႏိုင္ေသာအခါ သူ႔ကိုရာဇသံေပး ရေတာ့သည္။

                                                      " မင္း ကိုယ့္ဆီကို ျမန္မာလို မေရးရဲေသးဘူးဆိုရင္လဲ မင္းကိုယ့္ဆီ စာမေရးနဲ႔ဦး ၊ အဂၤလိပ္လို ေတာ့ ကိုယ္ မဖတ္ခ်င္ဘူး "

                                  ထိုအခါ သူက အလြန္သေဘာေကာင္းစြာ ျမန္မာလိုေရးေလသည္။သူ႔လက္ေရးက အဂၤလိပ္လက္ေရးလိုလည္း မလွ ။ ၀ါက်ေတြကလည္း ကေမာက္ကမ ။ သည္ၾကားထဲ လက္ေရးက ေသာ့လိုက္ေသး၏ ။ အသံုးအႏႈန္းေတြကလည္း တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ထပ္ေန၏ ။ လူငယ္အသံုးအႏႈန္းမ်ိဳးလည္း မဟုတ္။ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္းေလးငါးဆယ္ေလာက္က စကားအသံုးအႏႈန္း မ်ိဳးေတြ ပါတတ္ေသးသည္ ။ကၽြန္မသည္ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ စာမ်ားကိုသံုးေလးေခါက္ျပန္ျပန္ဖတ္ျပီး ရင္ခုန္ေက်နပ္ေလ့ရွိေသာ္လည္း သူ႔ျမန္မာဘာသာျဖင့္စာမ်ားကိုေတာ့ တစ္ေခါက္ထက္ပိုျပီး မဖတ္ေတာ့ပါ ။

                                ကၽြန္မကဆရာ၀န္သာျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာဘာသာကိုကၽြမ္းက်င္စြာ၊ လွပစြာေရးဖြဲ႔တတ္၏ ။သူကေတာ့ ျမန္မာစာအဓိက ဂုဏ္ထူးတန္းေအာင္ျမင္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါလ်က္၀ါက် လွလွကေလးမ်ား မေရးဖြဲ႔တတ္သူျဖစ္ေလသည္။ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကၽြန္မကပဲ အေလွ်ာ့ေပးလိုက္ပါသည္။

                               " မင္းရဲ႕ ျမန္မာဘာသာစကားက ကိုယ္ေရးတဲ့ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားလိုပဲ သိပ္ညံ့တယ္၊ ဒီေတာ့ မင္းကလည္း အဂၤလိပ္ေရး၊ကိုယ္ကလဲ ျမန္မာလိုပဲေရးမယ္ ... ဟုတ္ပလား " ဟုကၽြန္မတို႕ႏွစ္ေယာက္အၾကားက ဘာသာစကားျခားနားမႈကို ဤကဲ့သို႔ ေျဖရွင္းလိုက္ပါသည္။

                              *********************************************************

                               သို႔ေသာ္ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ၾကားတြင္ ျခားနားမႈေတြ၊ကြဲလြဲမႈေတြ တစ္ခုျပီးတစ္ခုေပၚေပါက္လာခဲ့ျပန္ေလသည္။ အဓိကျခားနားမႈ တစ္ခုမွာ သူစကားအလြန္နည္းေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။
သူက ထိန္းခ်ဳပ္သူလည္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူ၏၀မ္းသာျခင္း၊၀မ္းနည္းျခင္း၊ေဒါသျဖစ္ျခင္း စသည့္ခံစားမႈမ်ားကို မ်က္နွာမွာ မေပၚလြင္ေအာင္ထိန္းတတ္၏ ။ သူ၀မ္းသာေနသလား၊ သူ၀မ္းနည္းေနသလား သူ ဖြင့္မေျပာလွ်င္ ကၽြန္မ ဘယ္လိုမွ်မသိႏိုင္ပါ။

                         တစ္ခါတစ္ေလကၽြန္မေရွ႕တြင္ ထိုင္ေနျပီး စကားတစ္ခြန္းမွ် မေျပာဘဲ စီးကရက္ဆယ္လိပ္ေလာက္ ကုန္ေအာင္ေသာက္ခ်င္ေသာက္ေနတတ္၏ ။ ဤအခါမ်ိဳးတြင္ ကၽြန္မမွာ စကားမရွိစကားရွာ၍ သူ႔ကိုေျပာျပေနေပမယ့္ သူက အင္းမလႈပ္ အဲမလႈပ္ ။ ဟုတ္တယ္ ၊ မဟုတ္ဘူးသာေျဖလ်က္ ျငိမ္သက္ေနတတ္သည္။

                                                " တစ္ခုခု ကို စိတ္ဆိုးသလား " ေမးၾကည့္ ၊ " မဟုတ္ဘူး " ဟုေျဖမည္ ။                                                " ကိုယ့္ကိုစိတ္ေကာက္စရာအေၾကာင္း တစ္ခုခုမ်ား လုပ္လိုက္မိသလား " ဟု ေမးလွ်င္ သူျငင္းမည္။     ထို႔ေနာက္ " မုန္႔တစ္ခုခုသြားစားရေအာင္  " ဟု ကၽြန္မ အဆိုျပဳလွ်င္ သူျငင္းမည္။ " ေကာ္ဖီ ေသာက္မလား " ဟုတ္ေမးလွ်င္ သူျငင္းမည္ ။ထို႔ေနာက္ ႏွစ္နာရီေလာက္ အခ်ိန္ကုန္သြားသည္အထိ သူ တုံဏိွဘာ၀ထိုင္ေနမည္ ။

                          အလကားထိုင္ေနမည္ဟု မထင္လိုက္ႏွင့္ ၊ သူ၏အိတ္ေဆာင္ ဂ်ာမာန္ - အဂၤလိပ္ အဘိဓာန္ စာအုပ္ကေလးကို သဲၾကီးမဲၾကီးဖတ္လ်က္ သူ႕ေရွ႕မွာ ကၽြန္မ တစ္ေယာက္လံုး ငုတ္တု္ထိုင္ေနတာကို မသိလိုက္မသိဘာသာ လုပ္ကာ ျငိမ္သက္ေနျခင္းပဲ ျဖစ္ေလ့ရွိသည္ ။ နာရီကို မၾကာခဏ ၾကည့္မည္ ။ သူျပန္သင့္ျပီဟု သူ သတ္မွတ္ထားသည့္ အခ်ိန္ သို႔ေရာက္လွ်င္  " သြားမယ္ " ဟု သူ ေကာက္ခနဲ ထျပန္ သြားသည္။

                         ေနာက္တစ္ေန႔ သူလာသည့္အခ်ိန္တြင္ သူ႔မ်က္ႏွာ အနည္းငယ္ၾကည္လင္ေန၍မ်ား မေန႔က ဘာျဖစ္တာ လဲ ဟု သြားမေမးႏွင့္ ၊ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး ဟူေသာ အေျဖကိုသာရမည္ ။ အဲသည္ေလာက္ေတာင္ လွ်ိဳ႕၀ွက္သိပ္သည္း သူျဖစ္ေလသည္။

                         ကၽြန္မႏွင့္သူေနာက္ထပ္ကြဲလြဲခ်က္ တစ္ခုမွာ ကၽြန္မမွာ မိန္းခေလးျဖစ္ပါလွ်က္ စိတ္မေကာက္ တတ္ပါဘဲ သူက ေယာက်္ားျဖစ္ပါလွ်က္ ခဏခဏ စိတ္ေကာက္တတ္ျခင္းျဖစ္၏ ။ သူ႔အျပဳအမူထဲက ကၽြန္မ မႏွစ္ျမိဳ႕ႏိုင္သည့္ အျပဳအမူမ်ိဳးေတြ ေတြ႔လွ်င္ ကၽြန္မစိတ္ေကာက္ဖို႔ အျမဲၾကိဳးစားေလ့ရွိျပီး ဘယ္ေတာ့မွ်လည္း စိတ္မေကာက္ျဖစ္ေတာ့ပါ။ တစ္ခါတစ္ခါ က်ေတာ့ သူ႕ကိုစိတ္လိုလက္ရ ေမးၾကည့္ဖူးသည္ ။
                                                        " စိတ္ေကာက္တာ ဘယ္လိုစ, ေကာက္ရသလဲ ဟင္ "
                                                           သူက ထံုးစံအတိုင္း မပြင့္တပြင့္ျပံဳးလ်က္ …
                                                          " မသိဘူး ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ထိန္းရင္းထိန္းရင္းကေန ေကာက္ျပီးသားျဖစ္သြားျပီ၊ ကိုယ့္အတြက္ ေတာ့ စိတ္ေကာက္တာ သိပ္လြယ္တာပဲ " ဟု ေျဖေလသည္ ။ ကၽြန္မအတြက္ကေတာ့ စိတ္ေကာက္ဖို႔ အလြန္ ခက္ခဲ ပါသည္ ။ သူမၾကာခဏ အျပစ္ဆိုဘူးသလို ကၽြန္မက အလြန္သေဘာေကာင္းေသာ မိန္းမ ျဖစ္ေန တာကိုး ။ သူ႔မွာ မရွိေသာ ဂုဏ္သတိၱ မ်ား ကၽြန္မမွာ အကုန္ရွိသည္။

                      အားနာတတ္ျခင္း၊ လိုက္ေလ်ာတတ္ျခင္း ၊သူတစ္ပါးကို တတ္ႏိုင္သမွ် ကူညီတတ္ျခင္း ၊ သူ႔ဘက္ကိုယ့္ဘက္ မွ်ေတြးတတ္ျခင္း စသည့္ ဂုဏ္သတိၱမ်ား တစ္ခုတေလမွ် သူ႕ထံတြင္ ရွိမေနတာအလြန္အံ့ၾသဖို႔ ေကာင္း၏ ။
ကၽြန္မ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္သူ ေတြ႔ဆံုစကားေျပာဖို႔အလြန္ ၀န္ေလးပင္ပန္းေလ့ရွိပါသည္ ။
                                                   " ကိုယ္မိတ္ေဆြ အသစ္ေတြ မလိုခ်င္ဘူး " ဟုတံုးတိတိ ျငင္းေလ့ရွိ၏ ။ သည္လိုဆိုလွ်င္လည္း ကၽြန္မဘက္ကို ကိုယ္ခ်င္းစာဖို႔ေကာင္းပါသည္ ။ မိတ္ေဆြသစ္မတိုးခ်င္ေသာ သူသည္ ကၽြန္မကိုေတာ့ သူ႔ မိတ္ေဆြ မ်ားႏွင့္ မၾကာခဏ မိတ္ဆက္ေပးဖို႔ၾကိဳးစားေလ့ရွိသည္ ။
                                                         သူ႔မိတ္ေဆြ အမ်ားစုမွာ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားျဖစ္ၾကသည္ ။သူ႔အလုပ္ဌာနက မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္ ။ သူ႔စကားေျပာသင္တန္းတက္ရာ သံ႐ံုးမွ မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ ။ ထို႔ေနာက္ သူ႕သူငယ္ခ်င္းက ႏွစ္ေယာက္ ။ သူက သူငယ္ခ်င္းအလြန္ရွားသည္ ။ ျမန္မာလူမ်ိဳးခ်င္း မိတ္ဆက္ေပးလွ်င္ ကၽြန္မအတြက္ အပန္းမၾကီးေသာ္လည္း ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးလွ်င္ ကၽြန္မ အလြန္ စိတ္ဆင္းရဲရ တတ္ပါသည္ ။ကၽြန္မသည္ အဂၤလိပ္စကားေျပာျခင္းႏွင့္ လံုး၀ အကၽြမ္းမ၀င္သူသာျဖစ္၏ ။ဘယ္သူႏွင့္ ဘာေျပာေျပာ အိုးနင္းခြက္နင္း အျမီးအေမာက္မတည့္ပါ ။ထို႔ေၾကာင့္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး စကားကို နည္းေအာင္ ေျပာမိသည္။ ထိုအခါ သူက စိတ္ဆိုးျပန္၏ ။

                          ဘာမွ်မေျပာတတ္၍ ျပံဳး႐ံုျပံဳးေစ့ျပန္ေတာ့လည္း သူက စိတ္ဆိုးျပန္၏ ။ထိုအခါမ်ိဳးမွာေတာ့ သူ မေက်နပ္သည့္အေၾကာင္း ကၽြန္မကို ဖြင့္ဟေျပာျပတတ္သည္ ။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္မကို အဂၤလိပ္စကားေျပာ ေလ့က်င့္ဖို႔ တိုက္တြန္းေလ သည္ ။ စာအုပ္မ်ား ၊ တိပ္ေခြမ်ား တစ္ပံုတစ္ပင္ ၀ယ္ေပးလ်က္ စကားေျပာနားေထာင္ေလ့က်င့္ဖို႔ တိုက္တြန္း၏ ။ အေမရိကန္ မွ ထုတ္ေသာ လက္ သံုးလံုးခန္႔ ထူသည့္ အဂၤလိပ္စာကၽြမ္းက်င္ စြာေရးနည္း စာအုပ္အျပာၾကီးကို ကၽြန္မကို လက္ေဆာင္ေပး၏ ။
                                                                       တစ္ႏွစ္အတြင္း အျပီးေလ့က်င့္ရမတဲ့ ။ သူက အခ်ိန္အပိုင္းအျခား သတ္မွတ္ေပးလိုက္ေသးသည္။

                             " လက္စလီ … ကိုယ့္မွာ လူနာေတြနဲ႔ မိသားစုတာ၀န္နဲ႔ ဘယ္လိုမွ အခ်ိန္မရဘူး "  ဟု ကၽြန္မျငင္းေတာ့ သူ စုတ္တစ္ခ်က္သပ္ကာ ေခါင္းယမ္းေတာ့သည္ ။
                             " အခ်ိန္ဆိုတာ ရေအာင္ယူတတ္ရတယ္ " တဲ့။ ကၽြန္မတို႔ဆရာ၀န္မ်ားသာ ကိုယ္ခ်င္းစာ တတ္သည့္ ကိုယ့္အခ်ိန္ကိုယ္မပိုင္ေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကိုေပါ့ ။ သည္ေတာ့ သူက ဇြတ္ျငင္းျပန္၏ ။                                                        မနက္ ႏွစ္နာရီတို႔၊ ေလးနာရီတို႔ ဆိုတဲ့အခ်ိန္ေတြက လူနာၾကည့္တဲ့ အခ်ိန္မွ မဟုတ္တာ ၊ ၾကည့္မေပးနဲ႔ေပါ့ " တဲ့ ။                                                  

                          " ေနာက္ျပီး ည ရွစ္နာရီေက်ာ္ရင္ လူနာမၾကည့္ဘူးဆိုျပီး အိမ္တံခါး ပိတ္ထားေပါ့ " တဲ့ ။                                       ဆရာ၀န္ တစ္ေယာက္၏ က႐ုဏာစိတ္၊ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ ၊ တာ၀န္ယူတတ္သည့္စိတ္မ်ားကို သူ ထည့္မတြက္ခဲ့ပါ ။ သည္အတြက္လည္း သူ႔ကို ကၽြန္မ အျပစ္မတင္လိုပါ ။ သူကဆရာ၀န္မွ မလုပ္ဖူးဘဲ ဟု သူ႔ကို ခြင့္လႊတ္ခဲ့ရျမဲ ျဖစ္ပါသည္ ။

                           သူကေတာ့ သူ႔အခ်ိန္ဇယားကို နည္းနည္းမွ် အလြဲခံတတ္သူမဟုတ္ ။သူ႔အလုပ္ သူ႔သင္တန္းကို အလြန္ေလးစားသူျဖစ္သည္ ။ရန္ကုန္သို႔ ကၽြန္မ ေရာက္သည့္ရက္မ်ားတြက္ တစ္ခါတေလ ကၽြန္မလာလို႔မ်ား သူ႔႐ံုးကို ဖ်က္လိမ့္မည္ မထင္ႏွင့္  ၊ နံနက္ ကိုးနာရီဆိုလွ်င္ အျမဲ႐ံုးသြားေလ့ရွိသည္ ။ ႐ံုးမသြားမီ နံနက္ေစာေစာ ကၽြန္မ အိမ္သို႔ သူေရာက္လာေလ့ရွိသည္ ။ အနီးအနား က ဆိုင္ တစ္ဆိုင္သို႔သြား၍ ႏွစ္ေယာက္အတူတူ မုန္႔စား ၊ ေကာ္ဖီ ေသာက္ၾကမည္ ။ ျပီးလွ်င္ သူ႐ံုးသြားမည္ ။ကၽြန္မက ျမိဳ႕ထဲ သြားစရာရွိလွ်င္ ဘတ္စ္ကားအတူစီးမည္။ ဘတ္စ္ကားေပၚမွာ တစ္ခံုတည္း ထိုင္ရလို႔လည္း စကားေဖာင္ဖြဲ႕ေျပာမည္မထင္ႏွင့္ ၊ တစ္ခြန္းမွ် မေျပာဘဲတစ္လမ္းလံုး ျငိမ္သက္စြာလိုက္လာမွာပဲ ။
                            ဆင္းခါနီးမွ …                                                     "  မ .. တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္ရဲ႕လား ၊ ကိုယ္ လိုက္ဖို႔ လို သလား " ဟု ၀တၱရားေက်ေမးတတ္သည္။ ကၽြန္မက ဘယ္ႏွယ့္လုပ္ျပီး လိုက္ပို႔ပါဟု ေျပာထြက္မလဲ ၊ မဟုတ္ဘူးလား ။                                                 

                           " ေနပါေစ ကြယ္ ၊ မင္း႐ံုး ကိုသာ ေျဖာင့္ေျဖာင့္သြားပါ ၊ ကိုယ္ ကျဖစ္ပါတယ္ " ထိုစကားက လြဲျပီး ကၽြန္မ မွာေျပာစရာစကားမရွိပါ ။ တစ္ခါတစ္ေလေတာ့ "  လိုက္ပို႔ကြယ္ ၊ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း မသြားခ်င္ဘူး " ဟုေျပာၾကည့္ဖို႔ ၾကိဳးစားဖူးသည္ ။အဲသည္လိုမ်ား ေတာင္းဆိုလွ်င္ သူကဘယ္လို ေျဖရွင္းမလဲ ။ ကၽြန္မ သိခ်င္လိုက္တာ ။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္မကအလြန္အလိုက္သိတတ္ ၊ ငဲ့ညွာတတ္သည့္ မိန္းမ ပဲေလ ။ ကၽြန္မအတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္ သူ ႐ံုးမပ်က္ေစရ။ သင္တန္းမပ်က္ေစရ ။ ႐ံုးပ်က္လိုက္လွ်င္ ေကာင္းမလား ဟူသည့္ေတြေ၀ စိတ္မ်ိဳးပင္ အနည္းငယ္မွ် မ၀င္ေစရ ။

                              *****************************************************
                             " မ, ကို အခ်ိန္ရွိသမွ် သတိရေနတာ " ဟူေသာ စကားမ်ိဳး ကိုသူ႔ထံမွ တစ္ခါတေလသာ ၾကားရေလ့ရွိ၏ ။

 ( ဂ်ဴး ။ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ၊ ေမလ ၊ ႐ႈမ၀ မဂၢဇင္း ။ )
From JU Facebook Page

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis